Każdy kto posiada swoją stronę internetową, chciałby bez wątpienia aby nasza strona docierała do jak największego grona potencjalnych odbiorców, gdyż tak naprawdę tylko wtedy nasza praca ma długoterminowy sens.
Wtedy czujemy się spełnieni oraz docenieni – jak nasza ciężka praca przynosi wymierne efekty. W globalnej sieci bardzo duży procent stron jako całości stanowią bez wątpienia strony hobbystyczne, robione nie koniecznie dla zarobku, ale dla satysfakcji oraz rozrywki. Każdy webmaster bez wątpienia dojdzie do momentu, w którym będzie musiał skutecznie zareklamować swoją stronę w internecie, tak aby zdobyć nowych użytkowników i rozwój jego strony miał sens. Warto mieć oczywiście pewien budżet, z którego jednak należy korzystać bardzo umiejętnie, gdyż nie ważne ile wydamy pieniędzy na marketing ale jak je rozdysponujemy. Na pewno mając ograniczony budżet nie należy korzystać z pozycjonowania, gdyż jest to usługa abonamentowa i nie koniecznie da nam określony efekt. Początkowo najlepiej wykorzystać wszystkie inne możliwości, a gdy już zrobiliśmy wszystko co się da i natrafiliśmy na pewną barierę która ogranicza nas rozwój, wtedy skorzystanie z usług pozycjonowania na pewno będzie miało sens, gdyż możemy zyskać bardzo dużą ilość nowych użytkowników z wyszukiwarek internetowych.
W jaki sposób zarabiają wyszukiwarki internetowe?
Wyszukiwarki internetowe to biznes jak każdy inny. Najpopularniejszą wyszukiwarką internetową w Polsce i na świecie cały czas jest Google. Oczywiście, nie można tego powiedzieć, że jest maksymalnie przyjazna użytkownikom, ale możliwość korzystania z wielu usług w jednym miejscu(konto mailowe, arkusze kalkulacyjne, wirtualny dysk, serwis społecznościowy) przemawia do wyobraźni jej użytkowników i można śmiało powiedzieć, że korzystamy z Google po prostu dla wygodny. Wiele osób twierdzi, że wyniki wyszukiwania w tej wyszukiwarce nie są już na tyle trafne jak kiedyś, lub być może w innych wyszukiwarkach internetowych te wyniki się poprawiły i nie dzieli je już tak wielka różnica pod względem jakości wyszukiwań jak miało to miejsce kiedyś. Tak duża wyszukiwarka generuje codziennie ogromne koszty(serwery, obsługa), tak więc przy założeniu, że nie jest to instytucja charytatywna(a nie jest) musi z pewnością jakoś zarabiać. I zarabia. Głównym punktem jeśli chodzi o dochody w wyszukiwarkach są reklamy na stronach internetowych, oraz reklamy tekstowe które widzimy po wpisaniu interesującej nas frazy. Firmy które chcą się reklamować w wyszukiwarkach płacą co roku ogromne pieniądze za możliwość reklamy, gdyż jest to jedna z najskuteczniejszych form promocji firmy w sieci. Spróbujmy wpisać, w swoją ulubioną wyszukiwarkę frazę „ładne domy”. Istnieje duża szansa, że zobaczymy co najmniej kilka reklam firm deweloperskich lub firm handlujących nieruchomościami.